Lidská důstojnost │ individuální přístup │ respektování soukromí │ motivace uživatelů │ týmová práce personálu = zásady poskytované sociální služby. Jsou dodržovány? A v jakém rozsahu? Nabízí služba i více, než základní činnosti? A co důvěra, kterou klienti pro pocit bezpečí a přijetí potřebují ... Nacházejí ji, nejčastěji matky s dětmi, v pobytové službě? Odpovědi přineslo anonymní dotazníkové šetření.
„Začátkem nového roku bylo rozdáno devět dotazníků spokojenosti mezi klienty služby azylové domy. Každý byl individuálně seznámen s tím, za jakým účelem je toto šetření prováděno a samozřejmě i s tím, že se jedná o dobrovolné a anonymní vyplnění. Návratnost těchto dotazníků byla 100%, což nás velmi potěšilo. Vyhodnocení je provedeno formou sloupcových grafů, v případě potřeby se slovní analýzou u té otázky, která toto vyžaduje. První část otázek dotazníku se týká vzorku respondentů, klientů služby, druhá pak toho, jak jsou spokojeni nejen s poskytovanou službou, ale i svojí současnou životní situací,“ uvedla Soňa Kubíková, sociální pracovnice služby.
O poskytované službě se klienti dozvěděli
- 33,3% = poskytovatelé jiné služby (Intervenční centrum, jiný azylový dům)
- 33,3% = jinak (v minulosti již službu využili)
- 22,3% = úřad
- 11,1% = internet
Informace, zda klienti již v minulosti obdobnou sociální službu využívali
- 33,3% = ano
- 44,5% = ne
- 22,2% = nechci odpovídat
Doporučili by zařízení svým známým, pokud by se dostali do situace, že by byli nuceni pomoc vyhledat?
- 100% = ano
Všichni dotázaní klienti by bez rozmyšlení službu doporučili – našli zde střechu nad hlavou, pěkné prostředí, slušné jednání …
Dodržuje personál to, co je předem domluveno?
- 77,8% = vždy
- 22,2% = často
Jednají s Vámi pracovníci služby jako s rovnocenným partnerem?
- 100% = vždy
Máte zde pocit bezpečí a jistoty?
- 88,9% = vždy
- 11,1% = často
Máte možnost vyjadřovat se k průběhu poskytované služby a spolupodílet se na jejím průběhu?
- 100% = vždy
Poskytují Vám zde všechny informace, které potřebuje vědět o službě a jejím průběhu?
- 100% = vždy
Je podle Vás personál dostatečně odborně způsobilý?
- 55,6% = maximálně
- 44,4% = hodně
Umožňuje Vám tato služba naplnění Vašich potřeb a osobních cílů?
- 66,7% = maximálně
- 33,3% = hodně
Bere služba ohled na Vaše individuální potřeby?
- 100% = vždy
Sdělte svůj názor, jak by měla poskytovaná sociální služba podle Vás vypadat, aby byla podle Vašich představ
- klienti jsou spokojení, jediné, o co by měli zájem je prodloužení délky návštěv nejenom ze strany blízkých, ale i mezi nimi na bytových jednotkách
Co Vám brání v tom, aby jste nemusel/a využívat tuto sociální službu?
- jednotně sdělují, že nedostatek finančních prostředků k zajištění si vlastního bydlení
Co Vám znemožňuje pracovat
- dvě klientky pečují o nezletilé děti
- dva pak svoji situaci spatřují v nedostatku příležitostí
- pět klientů, kteří neodpověděli, jsou zřejmě ti, kteří pracují (3) a dva, kteří řeší své dlouhodobé zdravotní problémy
Doplňující informace
- klienti na tomto místě hlavně poděkovali za výměnu nábytku na bytových jednotkách, čímž se zútulnily
Kompletní dotazníkové šetření je archivováno v sociální službě.
Charitní domov pro matky s dětmi v tísni Zlín, finanční podpora: Zlínský kraj z rozpočtu Zlínského kraje k zajištění dostupnosti sociálních služeb na území Zlínského kraje pro rok 2020, statutární město Zlín, dárci.
Ing. Pavla ROMAŇÁKOVÁ
projektová manažerka
Tel.: 603 491 601 E-mail: _8IvRWhg88Ak1~l7VX~J27d4YanBZd54Ys