Domov pro dospělé s dětmi: personál je pro klienty rovnocenným partnerem
17. února 2020 Články

Domov pro dospělé s dětmi: personál je pro klienty rovnocenným partnerem

Lidská důstojnost │ individuální přístup │ respektování soukromí │ motivace uživatelů │ týmová práce personálu = zásady poskytované sociální služby. Jsou dodržovány? A v jakém rozsahu? Nabízí služba i více, než základní činnosti? A co důvěra, kterou klienti pro pocit bezpečí a přijetí potřebují ... Nacházejí ji, nejčastěji matky s dětmi, v pobytové službě? Odpovědi přineslo anonymní dotazníkové šetření.

„Začátkem nového roku bylo rozdáno devět dotazníků spokojenosti mezi klienty služby azylové domy. Každý byl individuálně seznámen s tím, za jakým účelem je toto šetření prováděno a samozřejmě i s tím, že se jedná o dobrovolné a anonymní vyplnění. Návratnost těchto dotazníků byla 100%, což nás velmi potěšilo. Vyhodnocení je provedeno formou sloupcových grafů, v případě potřeby se slovní analýzou u té otázky, která toto vyžaduje. První část otázek dotazníku se týká vzorku respondentů, klientů služby, druhá pak toho, jak jsou spokojeni nejen s poskytovanou službou, ale i svojí současnou životní situací,“ uvedla Soňa Kubíková, sociální pracovnice služby.

O poskytované službě se klienti dozvěděli

  • 33,3% = poskytovatelé jiné služby (Intervenční centrum, jiný azylový dům)
  • 33,3% = jinak (v minulosti již službu využili)
  • 22,3% = úřad
  • 11,1% = internet

Informace, zda klienti již v minulosti obdobnou sociální službu využívali

  • 33,3% = ano
  • 44,5% = ne
  • 22,2% = nechci odpovídat

Doporučili by zařízení svým známým, pokud by se dostali do situace, že by byli nuceni pomoc vyhledat?

  • 100% = ano

Všichni dotázaní klienti by bez rozmyšlení službu doporučili – našli zde střechu nad hlavou, pěkné prostředí, slušné jednání …

Dodržuje personál to, co je předem domluveno?

  • 77,8% = vždy
  • 22,2% = často

Jednají s Vámi pracovníci služby jako s rovnocenným partnerem?

  • 100% = vždy

Máte zde pocit bezpečí a jistoty?

  • 88,9% = vždy
  • 11,1% = často

Máte možnost vyjadřovat se k průběhu poskytované služby a spolupodílet se na jejím průběhu?

  • 100% = vždy

Poskytují Vám zde všechny informace, které potřebuje vědět o službě a jejím průběhu?

  • 100% = vždy

Je podle Vás personál dostatečně odborně způsobilý?

  • 55,6% = maximálně
  • 44,4% = hodně

Umožňuje Vám tato služba naplnění Vašich potřeb a osobních cílů?

  • 66,7% = maximálně
  • 33,3% = hodně

Bere služba ohled na Vaše individuální potřeby?

  • 100% = vždy

Sdělte svůj názor, jak by měla poskytovaná sociální služba podle Vás vypadat, aby byla podle Vašich představ

  • klienti jsou spokojení, jediné, o co by měli zájem je prodloužení délky návštěv nejenom ze strany blízkých, ale i mezi nimi na bytových jednotkách

Co Vám brání v tom, aby jste nemusel/a využívat tuto sociální službu?

  • jednotně sdělují, že nedostatek finančních prostředků k zajištění si vlastního bydlení

Co Vám znemožňuje pracovat

  • dvě klientky pečují o nezletilé děti
  • dva pak svoji situaci spatřují v nedostatku příležitostí
  • pět klientů, kteří neodpověděli, jsou zřejmě ti, kteří pracují (3) a dva, kteří řeší své dlouhodobé zdravotní problémy

Doplňující informace

  • klienti na tomto místě hlavně poděkovali za výměnu nábytku na bytových jednotkách, čímž se zútulnily

Kompletní dotazníkové šetření je archivováno v sociální službě.

Charitní domov pro matky s dětmi v tísni Zlín, finanční podpora: Zlínský kraj z rozpočtu Zlínského kraje k zajištění dostupnosti sociálních služeb na území Zlínského kraje pro rok 2020, statutární město Zlín, dárci.

Ing. Pavla  ROMAŇÁKOVÁ

Ing. Pavla ROMAŇÁKOVÁ

projektová manažerka
Tel.: 603 491 601 E-mail: _8IvRWhg88Ak1~l7VX~J27d4YanBZd54Ys