Kvalita = hodnota, jakost, vlastnost věci. Dobrá kvalita či vysoká jakost, v našem případě nikoliv věci, ale sociální služby, představuje maximálně spokojeného uživatele služby. A je to právě on, uživatel, kdo s jistotou určuje onu kvalitu poskytované sociální služby. Anonymní dotazníkové šetření tedy neminulo ani uživatele služeb ambulantního centra seniorů Domovinka. P.S. Také při vyslovení názvu služby cítíte vůni starých kachlových kamen, kde praská dřevo a bublá v hrnci poctivá babiččina polévka?
„Vážíme si všech, kteří nám anonymní dotazník vyplnili, za jejich upřímnost, otevřenost a čas, který tomu věnovali. Výsledky dotazníkového šetření nám opět pomohou ke zkvalitňování našich služeb, kdy se snažíme našim uživatelům co nejvíce zpříjemnit pobyt v našem zařízení, aby se zde cítili co nejlépe. Co se preference činností týče, tak uživatelé uvítají návštěvu zajímavých míst v okolí Zlína, exkurze a výstavy nebo návštěvu kina či divadla. Velmi oblíbené jsou aktivity na trénování paměti,“ uvedla Kamila Slezáková, sociální pracovnice služby.
K dotazníkovému šetření bylo pozváno celkem 12 uživatelů, vyplnilo jej 7 respondentů. V případě rodinných příslušníků bylo osloveno celkem 7 osob, přičemž šest se aktivně zapojilo.
Spokojenost uživatelů v ambulantní sociální službě
- 70% = velmi spokojeni
- 30% = spokojeni
Žádný z dotazovaných neměl negativní odpověď.
Odpověď rodinných příslušníků
- 100% = spokojeno
Informovanost o svých právech
- 100% = velmi dobře
Preference aktivit v sociální službě
- 29% = trénink paměti
- 23% = četba tiskovin, knih …
- 18% = kreativní, tvořivé (rukodělné) činnosti
- 12% = luštění křížovek
- 12% = přednášky, sledování dokumentů
- 6% = tělesná cvičení
Aktivity mimo ambulantní zařízení, které by uživatele zajímaly
Většina uživatelůdává přednost účasti na různých akcích pro seniory nebo návštěvám zajímavých míst v okolí Zlína. Dva z dotazovaných odpověděl, že nepreferuje žádnou z možností a dva respondenti neodpověděli vůbec
- 25% = návštěva zajímavých míst v okolí
- 25% = účast na akcích pro seniory
- 25% = žádné aktivity
- 13% = exkurze, výstavy
- 12% = návštěva kina, divadla
Věnují se pracovníci uživatelům dostatečně?
Hodnocení probíhalo jako ve škole 1- výborně a 5 – nedostatečně
- 90% = výborně, známka 1
- 10% = chvalitebně, známka 2
Vyhovuje uživatelům provozní doba služby?
- 100% = ano, vyhovuje
- „Ano, je přesně dle mé potřeby.“
Odpověď rodinných příslušníků
- 100% = ano, vyhovuje
Doporučili byste službu svým přátelům a známým?
- 100% = ano, doporučil/a
Otázky pouze pro rodinné příslušníky
Kde jste se o naší službě dozvěděli?
- 83,3% = rodina, přátelé a známí
- 16,7% = internet, web Charity Zlín
Obdrželi jste před nástupem Vašeho blízkého všechny potřebné informace?
- 100% = ano, obdrželi a vše bylo srozumitelné
Uvítali byste pravidelná setkávání ostatních pečujících rodinných příslušníků?
(Charita Zlín takováto setkání realizuje)
- 33,3% = ano
- 66,6% = ne
Prostor pro sdělení jakékoliv připomínky, pochvaly, námětu k řešení
- vyjádření uživatelů
- pouze dva respondenti využili tento prostor k vyjádření; jeden službu pochválil, zejména práci zaměstnanců, druhý respondent poděkoval za možnost pedikúry
- vyjádření rodinných příslušníků
- jeden respondent napsal spokojenost, dva poděkovali za službu pro své příbuzné a zbylí respondenti neodpověděli
Kompletní dotazníkové šetření je archivováno v sociální službě.
Domovinka – centrum denních služeb pro seniory Zlín, finanční podpora: Zlínský kraj z programu zajištění dostupnosti sociálních služeb na území Zlínského kraje a programu Priority Zlínského kraje, obé pro rok 2019, statutární město Zlín a dárci.
Ing. Pavla ROMAŇÁKOVÁ
projektová manažerka
Tel.: 603 491 601 E-mail: _8IvRWhg88Ak1~l7VX~J27d4YanBZd54Ys