Dotazníkové šetření za rok 2021: V azylovém domě věnují uživatelům tolik času, kolik je potřeba
22. března 2022 Články

Dotazníkové šetření za rok 2021: V azylovém domě věnují uživatelům tolik času, kolik je potřeba

Lidská důstojnost │ individuální přístup │ respektování soukromí │ motivace uživatelů │ týmová práce personálu = zásady poskytované sociální služby. Jsou dodržovány? A v jakém rozsahu? Nabízí služba i více, než základní činnosti? A co důvěra, kterou klienti pro pocit bezpečí a přijetí potřebují ... Nacházejí ji, nejčastěji matky s dětmi, v pobytové službě? Znovu, po roce, byly otázky kladeny uživatelům služby v anonymním dotazníkovém šetření.

V prosinci 2021 bylo uživatelům Charitního domova pro matky s dětmi v tísni Zlín rozdáno jedenáct dotazníků spokojenosti. Byli to uživatelé, kteří službu využívali v roce 2021, a každý byl individuálně seznámen s tím, za jakým účelem je toto šetření prováděno a samozřejmě i s tím, že se jedná o dobrovolné a anonymní vyplnění. Návratnost těchto dotazníků byla 100%, což znamená, že vyplněné dotazníky se vrátily zpět k vyhodnocení prostřednictvím schránky na vzkazy, umístěné ve společenské místnosti. Vyhodnocení, provedené formou sloupcových grafů, v případě potřeby se slovní analýzou u té otázky, která toto vyžaduje, je k dispozici v plném znění ve službě. Zde výběr. 

 

  • Vzorek respondentů (v době vyplňování dotazníků bylo evidováno 10 klientek a jeden klient)
    • žena s jedním dítětem (4)
    • muž s jedním dítětem (1)
    • žena se dvěma dětmi (2)
    • žena s více jak dvěma dětmi (4)
  • O poskytované službě se dozvěděli
    • čtyři klientky se o námi poskytované službě dozvěděly na místně příslušném OSPOD, jedna klientka informace získala od poskytovatele jiné služby (Charitní domov pro matky s dětmi v tísní), a šest jinak – pět v minulosti již naši službu využilo, klient pak od své partnerky. Na internetu a z informačních materiálů se o poskytování naší sociální služby nedozvěděl žádný z klientů, kteří koncem roku 2021 službu využívali
  • Doporučili by naše zařízení svým známým, pokud by se dostali do situace, že by byli nuceni tuto službu vyhledat
    • devět klientů by bez rozmyšlení službu doporučilo (profesionální jednání zaměstnanců, bezpečí, klid, střecha nad hlavou, pomoc v nelehké životní situaci), dvě klientky by se rozmýšlely, nelíbily se jim pravidla pro poskytování sociální služby – hlavně zákaz návštěv mezi klienty na bytových jednotkách v době COVID 19, kdy se musely dodržovat přísná hygienická opatření
  • Dodržuje personál to, co je předem domluveno?
    • vždy (9)
    • často (2)
  • Jednají zde s Vámi jako s rovnocenným partnerem?
    • vždy (9)
    • často (2)
  • Máte možnost vyjadřovat se k průběhu poskytované služby a spolupodílet se na jejím průběhu?
    • vždy (11)
  • Domníváte se, že personál je dostatečně odborně způsobilý?
    • maximálně (6)
    • hodně (5)
  • Věnuje Vám personál tolik času, kolik potřebujete?
    • maximálně (11)
  • Umožňuje Vám tato služba naplnění Vašich potřeb a osobních cílů?
    • maximálně (6)
    • hodně (3)
    • trochu (2)
  • Sdělte svůj názor, jak by měla poskytovaná sociální služba podle Vás vypadat, aby byla podle Vašich představ
    • v nelehké době, která byla plná omezení, byli klienti rádi, že služba se řídí takovými pravidly a zajišťuje takové podmínky, že doposud nebyl ani jeden z klientů a ani jeden ze zaměstnanců pozitivní na covid-19. I když se některým nelíbí zákaz návštěv ať již v objektu poskytované služby nebo mezi sebou na pokojích, většina toto chápe a respektuje
  • Doplňující informace
    • klienti na tomto místě hlavně poděkovali za to, jak v současné době funguje služba a jak personál dbá všech hygienických a bezpečnostních pravidel

Charitní domov pro matky s dětmi v tísni Zlín poskytuje své služby od roku 1997. Celoročně je zde k dispozici deset bytových jednotek s jednatřiceti lůžky pro deset dospělých s dětmi. Posláním služby je tedy poskytnutí přechodného a bezpečného ubytování osobám v nepříznivé sociální situaci spojené se ztrátou bydlení. Poskytování služby vychází z individuálních potřeb osob, s podporou jejich samostatnosti a nápomoci k návratu do běžného života. Přednostně je chráněn zájem nezletilého dítěte. Služba ctí své zásady – respektování soukromí a osobnosti uživatelů, vycházení z individuálně určených potřeb uživatelů, zachování lidské důstojnosti, motivování uživatelů k řádné péči o děti, týmová práce personálu.

Máte mělkou půdu pod nohama a nemáte se, spolu se svými dětmi, o koho opřít? Ztratili jste střechu nad hlavou, chybí Vám bezpečí domova? Stali jste se terčem domácího násilí? Cítíte se, jako matka očekávaného dítěte, ohrožena? Obraťte se s důvěrou na Charitní domov pro matky s dětmi v tísni Zlín, který zajišťuje přechodné ubytování a oporu, jak obstát v běžném životě.

Charitní domov pro matky s dětmi v tísni Zlín, finanční podpora: Zlínský kraj, statutární město Zlín, město Otrokovice a dárci - veliké poděkování. Bankovní spojení ČS, a.s., č.ú. 1400878319/0800.

Mgr. Soňa KUBÍKOVÁ

sociální pracovnice
Tel.: 734 435 379 E-mail: %hAkO9k84dBFRYUSgevxO1.7~bGkO1p