Trvale nás zajímá, jak jsou uživatelé spokojeni ... v Charitním domově pro matky Získat odpověď je možné, mimo jiné, dotazníkovým šetřením. A tak bylo všem ubytovaným toto individuálně představeno. Tedy především bylo každému sděleno za jakým účelem je průzkum prováděn a samozřejmě i to, že se jedná o dobrovolné vyplnění. Potěšující je, že návratnost dotazníků čítala 92 %, konkrétně dvanáct vyplněných dotazníků se vrátilo zpět.
Na vyplnění dotazníku se podílelo osm žen a čtyři muži, jedna žena se tedy nezapojila.
Co každou službu hodně zajímá, je zdroj informace o službě a také, zda by stávající klienti danou službu doporučili svým známým, pokud by i oni byli v nepříznivé situaci.
V našem případě se nejvíce uživatelů (42%), dozvědělo o poskytované službě na úřadu, při bližší identifikaci šlo o OSPOD. Důvod je logický - jejich životní situace si vyžadovala akutní ubytování s dětmi. Čtvrtina respondentů pak získala povědomost o službě z informačních materiálů.
Všichni, kteří odpovídali, by poskytovanou službu doporučili. Odůvodnili to tím, že zde našli nejen bezpečí a střechu nad hlavou, ale i pochopení a pomoc od personálu při novém startu do života. Jediné, co dvěma respondentům není příjemné, jsou akce služby, které jsou zpřístupněné veřejnosti. Je to pro ně z jejich pohledu ztráta bezpečí a anonymity.
Zájmem poskytovatele je podporovat uživatele tak, aby se v dohledné době stali nezávislými na sociální službě. Co tedy většinou brání klientům v tom, aby službu nemuseli využívat?
K této otázce se vyjádřilo rovněž všech dvanáct respondentů tak jako v otázce předešlé. Devíti z nich v tom, aby nemuseli využívat sociální službu prevence, brání nedostatek finančních prostředků proto, aby si vlastní bydlení zajistili sami a ve třech pak rodinná situace bez bližší specifikace.
Na následující dotaz, co uživatelům znemožňuje pracovat, pět z nich jako důvod uvedlo péči o nezletilé děti, sedm z dotázaných pak pracuje, ať již na pracovní smlouvu, nebo brigádně.
Je důležitým podtrhnout, že při nástupu do azylového domu z těchto sedmi klientů pracovala pouze jedna žena, šest si jich zajistilo práci během pobytu v zařízení.
A to je dobrá vizitka :-). Velké poděkování všem, kteří se na realizaci služby podílejí!
Kompletní vyhodnocení dotazníkového šetření je uloženo ve službě.
Charitní domov pro matky s dětmi v tísni finančně podporuje Zlínský kraj z programu Zajištění dostupnosti sociálních služeb na území Zlínského kraje, statutární město Zlín a dárci.