"Cítím se tu lepší, jako doma," svěřila se uživatelka v dotazníkovém šetření 2021
25. března 2022 Články

"Cítím se tu lepší, jako doma," svěřila se uživatelka v dotazníkovém šetření 2021

Kvalita = hodnota, jakost, vlastnost věci. Dobrá kvalita či vysoká jakost, v našem případě nikoliv věci, ale sociální služby, představuje maximálně spokojeného uživatele služby. A je to právě on, uživatel, kdo s jistotou určuje onu kvalitu poskytované sociální služby. Každoročně předkládané anonymní dotazníkové šetření bylo opět nabídnuto uživatelům ambulantního centra seniorů Domovinka. A co z něj vyplynulo? Třeba, že senioři oceňují úsměv na tváři a dobrou náladu pracovnic přímé péče a také že cítí, že je to od srdíčka.

V roce 2021 nám dotazník vyplnilo 8 uživatelů naší služby. Velmi nás potěšilo, že naši uživatelé byli ochotní a odpověděli nám na naše dotazníky, které nám pomohou při zkvalitňování našich služeb. Zajímali jsme, se jak se v našem zařízení cítí a bylo potěšující, že se objevily samé kladné odpovědi. Dále jsme se dotazovali na otázky směrující k denní nabídce našich aktivit, což je pro nás velmi důležité k vytváření denních programů. Velké většině uživatel plně vyhovuje naše denní nabídka, nejvíce preferují tělesné cvičení, procházky a hlavně procvičování paměti. Ani další aktivity nejsou méně oblíbené. Naši uživatelé rádi uvítají výlety po okolí a také možnost účasti na různých výstavách či akcích pro seniory. Vzhledem k dosavadní situaci, se snažíme uživatelům zpříjemnit pobyt u nás různými možnostmi, ale vždy dbáme na jejich bezpečnost a protiepidemická opatření.

Vzhledem k neustálému zkvalitňovaní našich služeb nás zajímalo zda se naši pracovníci věnují našim uživatelům dostatečně. Z výsledků jasně vyplynula spokojenost. Jedna z nejdůležitější otázek se týkala klíčového pracovníka, kdy jsme chtěli vědět, jestli uživatelé znají svého klíčového pracovníka. Vzhledem k věku našich uživatelů se snažíme připomínat význam a jména klíčových pracovníků. I přesto, že  jsou uživatelé spokojeni, tak je pro nás důležité zda jsou dostatečně informovaní o tom na koho se obrátit v případě jakéhokoliv problému či s žádostí o změnu. Většina uživatelů ví na koho se obrátit a důvěřují všem pracovníkům.

Jelikož jsme menší skupinka a snažíme o zajištění ´domácího prostředí´, zajímalo nás, jak vnímají soužití s ostatními uživateli. Všichni uživatelé se shodli, že ho vnímají velmi pozitivně nebo jim vyhovuje. Žádná záporná odpověď se nevyskytla. Jako každý rok jsme zařadili do dotazníku otázku spojenou s kvalitou obědů. Většina uživatelů je s obědy a jejich kvalitou spokojena.

Zajímalo nás také, zda se rodina zajímá, co jejich blízcí po celou dobu pobytu u nás prožili a co dělali. Z odpovědí vyplynulo, že si s rodinou povídají, co v daný den prožili anebo rodina pravidelně sleduje webové stránky naší Charity, kde se dovídají střípky z naší Domovinky. Závěrem jsme nechali uživatelům prostor, pro své názory a podněty. Bylo hezké číst pochvaly a kladná hodnocení.

Výsledky dotazníkového šetření nám opět pomohou ke zkvalitňování našich služeb, kdy se snažíme našim uživatelům co nejvíce zpříjemnit pobyt v našem zařízení, aby se zde cítili co nejlépe. 

Domovinka - centrum denních služeb pro seniory Zlín je sociální služba péče, poskytovaná od roku 2006, v pracovní dny ambulantní formou maximálně deseti uživatelům, a to na základě písemné smlouvy. Posláním služby je poskytnout seniorům důstojnou pomoc a podporu k nezávislosti, tím vyloučit setrvání v nepříznivé situaci a předcházet tak jejich izolaci. Cílem je posílení schopnosti a dovednosti, podpora k samostatnosti, aktivizace, motivace a podněcování, pomoc při řešení osobních problémů, duchovní podpora, vytvoření příjemného rodinného prostředí a zajištění denní péče v době, kdy rodinní příslušníci vykonávají svá zaměstnání. Domovinka tedy seniorům nabízí během dne aktivní pobyt mezi vrstevníky, stravu a pitný režim, v případě zájmu i osobní hygienu a další úkony. 

Od rodičů a prarodičů Vás dělí hodiny cesty a Vy nevíte, jak se jim právě daří? Nebo jste jim nablízku, ale jste již unaveni? Zkrátka, máte-li ve své blízkosti seniora, neváhejte a zajímejte se včas, jaké jsou možnosti podpory ze strany poskytovatelů sociálních služeb. Obraťte se s důvěrou na Domovinku-centrum denních služeb pro seniory Charity Zlín, jež nabízí seniorům se sníženou soběstačností den ve společnosti vrstevníků. Motto: "Není dobré, aby člověk byl sám"

Domovinka - centrum denních služeb pro seniory Charity Zlín, finanční podpora: Zlínský kraj, Ministerstvo práce a sociálních věcí České republiky, statutární město Zlín a dárci - děkujeme. Bankovní spojení ČS, a.s., č.ú. 1400878319/0800.

Bc. Petra TIRPÁK SKŘIVÁNKOVÁ

sociální pracovnice
Tel.: 603 163 397 E-mail: _.GBRWic~bIk49enW7c-b-~fT-uk87j7T-M