"Odvádíte dobrou práci. Své dluhy díky Vám řeším, a to je pro mne i mé blízké dobrá zpráva." Služba vyhodnotila dotazníkové šetření za rok 2022
28. února 2023 Články

"Odvádíte dobrou práci. Své dluhy díky Vám řeším, a to je pro mne i mé blízké dobrá zpráva." Služba vyhodnotila dotazníkové šetření za rok 2022

Nezávislost │ nestrannost │diskrétnost │bezplatnosta │ respektování = zásady poskytované sociální služby. Jsou dodržovány? A v jakém rozsahu? Nabízí služba i více, než základní činnosti? A co důvěra, kterou uživatelé pro svůj pocit bezpečí potřebují ... Nacházejí ji osoby v krizi, senioři a rodiny s dětmi v odborném poradentsví, poskytovaném ve dvou ambulancích, ale také v terénu?Během celého kalendářního roku jsou uživatelům kladeny otázky v anonymním dotazníkovém šetření.

Během uplynulého roku 75 uživatelů zareagovalo na naši výzvu vyplněním dotazníku. Jsme rádi, že věnovali svůj čas, protože zpětná vazba je pro nás velice důležitou ve směru zkvalitńování poskytované služby. Kompletní dotazníkové šetření je archivováno ve službě, zde výběr některých položek.

  • Čeho si uživatelé služby nejvíce cení; celkem bylo označeno 136 odpovědí, mnozí tedy volili více možností 
    • Získání potřebné informace: 49/75
    • Nezávislosti ,nestrannosti: 1/75
    • Zachování anonymity: 7/75
    • Bezplatnosti: 27/75
    • Vstřícného přístupu poradce/kyně: 52/75
    • Jiného pozitiva…..0/75
  • Postrádají uživatelé odborného poradenství nějakou konkrétní činnost?
    • 7/75 klientů uvedlo jako chybějící činnost absenci právnických služeb, advokátních
    • 2/75 klientů uvedlo absenci psychologických služeb
  • Míra (ne)spokojenosti uživatele služby
    • Celková spokojenost se službou: 62/75 – velmi spokojen, 13/75 – spíše spokojen, a to takto
      • Spolupráce s poradcem: 72/75  – velmi spokojen, 3/75 – spíše spokojen
      • Provozní doba: 58/75 – velmi spokojen, 17/75 – spíše spokojen
      • Nabídka služeb:64/75 – velmi spokojen, 11/75 – spíše spokojen
      • Poskytnutí informace:67/75 – velmi spokojen, 8/75 – spíše spokojen
      • Dopravní dostupnost poradny: 57/75 – velmi spokojen, 18/75 – spíše spokojen
  • Důvody nespokojenosti se službou ...
    • 75/75 neuvedlo důvod nespokojenosti se službou, tzn. nikdo z dotazovaných neuvedl nějaký důvod nespokojenosti
  • Doporučení služby svým blízkým a přátelům, pokud by se ocitli v podobné v podobné situaci
    • 56/75 dotazovaných – určitě ano
    • 15/75 dotazovaných – spíše ano
    • 4/75 – neví

Ještě jednou děkujeme všem uživatelům za jejich názor. Těší nás také, že využívají možnost slovního komentáře.

  • "Odvádíte dobrou práci. Jsem velmi spokojen a děkuji."
  • "Získali jsme přehled o všech možnostech péče o maminku. Předtím jsme byli zmatení, nevěděli jsme, co můžeme vyřídit. Děkujeme."
  • "Díky radě občanské poradny jsme získali přehled o řešení naší věci. Poradce nám pomohl lépe se rozhodnout."
  • "Pan Hanke mi velmi pomohl s oddlužením, nemohla jsem spát. Teď doufám, že budu moct dál splácet a snad se zbavím exekucí. Děkuji za velkou pomoc."
  • "Paní Strouhalová mi velmi dobře poradila, věnovala se mi. Moc děkuji!"
  • "Moc si vážím dlouhodobě kvalitního, příjemného a lidského přístupu pana Hankeho, který se mnou prošel celou přípravu na insolvenci, díky které budu moci zase lépe dýchat a nebudu se muset bát exekutorů. Moc za vše děkuji."
  • „Radu jsem dostal, ale půjdu k právníkovi“
  • "Mám vše, co jsem potřebovala vědět. Velice děkuji za pomoc, informace, zvláště paní Strouhalové."
  • "Moc příjemný přístup, dozvěděli jsme se vše potřebné."

Občanská poradna Charity Zlín poskytuje své služby od roku 2006 v pracovní dny ambulantní i terénní formou v počtu minimálně devatenáct intervencí za týden, a to na základě ústní smlouvy seniorům, osobám v krizi a rodinám s dětmi. Posláním služby je poskytovat podporu a pomoc občanům, jejichž sociální a zdravotní stav je pro ně momentálně omezující a kteří svou nepříznivou životní situaci vnímají jako neodkladnou a nemohou ji zvládnout vlastními silami. Služba ctí své zásady – nezávislost, nestrannost, diskrétnost, respektování, které vycházejí z Etického kodexu občanských poradců a Asociace občanských poraden.

Máte pocit, že život se Vám bortí pod rukama a Vy se svými starostmi padáte ke dnu?
Dohnaly vás dluhy, exekuce? Cítíte, že potřebujete podporu a pomoc, ale ostýcháte se komukoliv svěřit? Neváhejte oslovit ty, kteří Vám mohou ukázat správný směr.

Občanská poradna Charity Zlín, finanční podpora 2022: Zlínský kraj - Program pro poskytování finanční podpory z rozpočtu Zlínského kraje k zajištění dostupnosti sociálních služeb na území Zlínského kraje pro rok 2022 a Program pro poskytování finanční podpory z rozpočtu Zlínského kraje pro sociální služby na území Zlínského kraje pro rok 2022, statutární město Zlín a dárci - veliké poděkování. Bankovní spojení ČS, a.s., č.ú. 1400878319/0800.

Mgr. Pavel HANKE

sociální pracovník
Tel.: 739 245 974 E-mail: _8Io2W.79drjGKpd4gkmYZhaa8kmb