Žádost o poskytnutí sociální služby (ChPS)

Charitní pečovatelská služba Zlín
Broučkova 5352, 760 01 Zlín
                                                           e-mail: chps@zlin.charita.cz
  tel.: +420 731 459 168

ZÁKLADNÍ ČINNOSTI, KTERÉ CHCE ZÁJEMCE VYUŽÍVAT

Četnost využívaných činností, body a) - g), bude předmětem osobního jednání (sociální šetření)

POPIS NEPŘÍZNIVÉ SITUACE

... jak si představuje jeho řešení a co žadatel zvládne sám, podle svých možností a schopností - popište

Informace o zpracování osobních údajů

Charita Zlín, Burešov 4886, v rámci jednání Charitní pečovatelské služby Zlín se zájemcem/žada-telem o poskytování a následným využíváním sociální služby, zpracovává osobní údaje.

Osobními údaji rozumíme veškeré identifikační údaje o dané fyzické osobě, např. jméno, příjmení, datum narození, zdravotní stav, informace o sociální situaci, rozsahu péče, atp. (tzn. telefonický, elektronický kontakt). Tyto jsou evidovány z důvodu potřeby vedení dokumentace o zájemci/žadateli o poskytování sociální služby dle zákona 108/2006 Sb. o sociálních službách ve znění pozdějších předpisů, a dále v souladu s nařízením EU 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, příp. v souladu s další platnou legislativou.

Osobní údaje jsou evidovány na základě sociálního šetření se zájemcem/žadatelem o sociální službu a jsou zpracovávány jen v nezbytně nutném rozsahu. Pracovníci služby jsou povinni žadatele informovat o rozsahu a účelu jejich zpracování a o tom, kdo a jakým způsobem bude údaje zpracovávat a komu mohou být zpřístupněny. Osobní údaje slouží k posouzení potřebnosti dané služby a pro případné uzavření smlouvy o poskytování sociální služby.

Zájemce/žadatel má právo nahlížet do své osobní dokumentace. Má právo být srozuměn, jaké osobní údaje jsou zde evidovány a případně je doplnit. Do této vedené dokumentace smí nahlížet jen pracovníci dle určených pracovních pozic.

Právem zájemce/žadatele o službu, je rovněž požádat o kopii dokumentů, ve kterých jsou uvedeny osobní údaje, ale také o případný výmaz některých osobních údajů, ale to jen v rozsahu údajů, které nejsou součástí smlouvy o poskytování sociální služby a dalších souvisejících dokumentů.

Osobní údaje v listinné podobě jsou uloženy v prostorách služby v uzamykatelných skříních;  v elektronické podobě jsou uloženy v PC pracovníků, které jsou chráněny heslem a v sociálním programu WebCarol, který je užíván k evidenci poskytované služby. Vše je zabezpečeno proti ztrátě a odcizení. 

V případě ukončení zájmu o sociální službu je dokumentace uložena v prostorách sociální služby (organizace) po dobu nezbytně nutnou dle skartačních lhůt. Po skončení archivační doby je dokumentace zlikvidována dle pravidel.

Dokumentaci o poskytování sociální služby je možno zpřístupnit jen orgánům na základě pověření ke kontrole a příslušným pracovníkům organizace. Evidované osobní údaje slouží také jako podklad pro prokázání využití dotací na zajištění provozu služby a jejich vyúčtování a jako podklad pro kontrolní orgány.

Pozn.: položky označené * jsou povinné.