"Jsme rádi, že Vás máme," uvedla na adresu pracovníků uživatelka v dotazníkovém šetření služby za rok 2022
20. ledna 2023 Články

"Jsme rádi, že Vás máme," uvedla na adresu pracovníků uživatelka v dotazníkovém šetření služby za rok 2022

Individuální přístup │ respektování soukromí │diskrétnost │nestrannost │dodržování lidských práv │ důstojné prostředí = zásady poskytované sociální služby. Jsou dodržovány? A v jakém rozsahu? Nabízí služba i více, než základní činnosti? A co důvěra, kterou klienti pro svůj pocit bezpečí potřebují ... Nacházejí ji senioři v ambulantní službě? Znovu, po roce, byly otázky kladeny uživatelům služby v anonymním dotazníkovém šetření.

V roce 2022 bylo osloveno 21 uživatelů s prosbou o vyplnění dotazníku spokojenosti, tuto možnost využilo 15 uživatelů. Výsledky dotazníkového šetření budou opět jedním z bodů ke zkvalitňování služby, kdy je snahou uživatelům co nejvíce zpříjemnit pobyt v centru tak, aby se zde zde cítili co nejlépe.    

Jsme velmi rádi, že většina uživatelů byla ochotna vyplnit dotazník a pomoci nám tak při zkvalitňování naší služby. Velmi nás těší pozitivní odpovědi a také pochvaly, které se v dotazníku objevily. V prostoru pro vyjádření pochvaly či připomínky si dovolím některé citovat: "Chválím všechny pracovníky za jejich obětavou a často náročnou práci. Všem moc děkuji.“ nebo: "Za tu dobu, co tu chodím, nemám, co bych vytkla, naopak je moc věcí, co bych ráda kladně zhodnotila a to je krásný přístup k našemu věku a stáří. Ať je to k čemukoliv, ochota, pochopení a i když je už člověk negramotný, vždy vše v radost obrátí. Jsme rádi, že je máme a moc si jich,doufám všichni, vážíme. Jen tak dál.“

Potěšilo nás vyhodnocení první otázky, která se týkala pobytu v našem zařízení, kde se neobjevila žádná záporná odpověď.

Samozřejmě se v dotaznících objevily i negativní odpovědi, které se budeme snažit minimalizovat a maximálně našim uživatelům vyhovět. Tyto negativní připomínky se hlavně týkaly venkovních prostor, které slouží na nástup a výstup z automobilů. Uživatelé poukazovali na nerovnost terénu a ztížený pohyb v těchto prostorách.

Dále jsme v dotaznících zjišťovali, jak jsou naši uživatelé spokojeni s denní nabídkou aktivit a které preferují. Většina zmíněných aktivit se těší velké oblibě a uživatelé jsou plně spokojeni s touto nabídkou. Naši uživatelé rádi uvítají kratší výlety po okolí a různé exkurze, výstavy či účast na nejrůznějších akcích, které jsou vhodné pro seniory.

V rámci lepší informovanosti seniorů jsme se dotazovali, jaké odborné přednášky by uvítali. Zde byly nejčastěji zmíňované prezentace cestopisné, zeměpisné, týkající se zdraví a také tradic a zvyků.

Vzhledem k neustálému zkvalitňovaní našich služeb nás zajímalo, zda jsou naši uživatelé spokojeni s přístupem pracovníků. Z výsledků jasně vyplynula stoprocentní spokojenost. I přesto, že  uživatelé jsou spokojeni, tak je pro nás důležité, zda jsou dostatečně informovaní o tom, na koho se obrátit v případě jakékoli změny či problému. Většina uživatelů by se obrátila na kohokoli ze zaměstnanců. Pouze dva uživatelé nevěděli, na koho se obrátit.

Jako každý rok jsme zařadili do dotazníku otázku spojenou s kvalitou obědů. Většina uživatelů je s obědy spokojena nebo plně spokojena. Jen by uvítali více zeleniny a zlepšili by úpravu rýže. Tuto informaci předáme externímu dodavateli stravy.

Jelikož je pro nás důležitá i spolupráce s rodinnými příslušníky, tak jsme se v dotazníku dotazovali, zda se rodina zajímá o dění v našem zařízení. Je potěšující, že velká většina uživatelů se o prožitky podílí se svými blízkými. A také se více zajímají o dění i prostřednictvím webových stránek Charity.

Dotazníkové šetření je v plném znění, spolu s grafickým zpracováním, k dispozici v sociální službě.

"Jsme rádi, že Vás máme," uvedla uživatelka v dotazníkovém šetření služby za rok 2022

Domovinka - centrum denních služeb pro seniory Zlín je sociální služba péče, poskytovaná od roku 2006, v pracovní dny ambulantní formou maximálně deseti uživatelům, a to na základě písemné smlouvy. Posláním služby je poskytnout seniorům důstojnou pomoc a podporu k nezávislosti, tím vyloučit setrvání v nepříznivé situaci a předcházet tak jejich izolaci. Cílem je posílení schopnosti a dovednosti, podpora k samostatnosti, aktivizace, motivace a podněcování, pomoc při řešení osobních problémů, duchovní podpora, vytvoření příjemného rodinného prostředí a zajištění denní péče v době, kdy rodinní příslušníci vykonávají svá zaměstnání. Domovinka tedy seniorům nabízí během dne aktivní pobyt mezi vrstevníky, stravu a pitný režim, v případě zájmu i osobní hygienu a další úkony. 

Od (pra)rodičů Vás dělí hodiny cesty a Vy nevíte, jak se jim právě daří? Jste jim nablízku, ale jste ze všeho,
co je na Vašich bedrech, už unaveni? Nebo Vás osobně opouští samostatnost?
V Domovince najdete péči i společnost. Motto: „Není dobré, aby člověk byl sám.“

Domovinka - centrum denních služeb pro seniory Charity Zlín, finanční podpora 2022: Zlínský kraj - Program pro poskytování finanční podpory z rozpočtu Zlínského kraje k zajištění dostupnosti sociálních služeb na území Zlínského kraje pro rok 2022 a Program pro poskytování finanční podpory z rozpočtu Zlínského kraje k zajištění priorit sociálních služeb na území Zlínského kraje pro období 2020 – 2022 (r.2022), statutární město Zlín a dárci - veliké poděkování. Bankovní spojení ČS, a.s., č.ú. 1400878319/0800.

Bc. Petra TIRPÁK SKŘIVÁNKOVÁ

sociální pracovnice
Tel.: 603 163 397 E-mail: petra.skrivankova@zlin.charita.cz