I když každá z poskytovaných služeb je jiná, jak svými základními činnostmi, tak i formou, velikostí, něco mají přece jen společné. Zásady, jimiž se pracovníci v jednotlivých službách řídí, jsou vystaveny na společném základě: Profesionalita │ kvalita │ stabilita hluboké kořeny │ perspektiva. Jsou zásady služeb dodržovány? A v jakém rozsahu? Jsou dostatečně nabízeny základní činnosti? A co důvěra, kterou klienti a uživatelé pro svůj pocit bezpečí potřebují ... Anonymní dotazníkové šetření za rok 2024 u vybraných služeb leccos prozradilo.
Máte pocit, že život se Vám bortí pod rukama a Vy se svými starostmi padáte ke dnu? Dohnaly vás dluhy, exekuce? Cítíte, že potřebujete podporu a pomoc, ale ostýcháte se komukoliv svěřit? Neváhejte oslovit ty, kteří Vám mohou ukázat správný směr.
Občanská poradna Charity Zlín
odborné sociální poradenství §57 zákona 108/2006Sb.
o sociálních službách ve znění pozdějších předpisů
V daném roce sociální pracovníci poskytli 967 intervencí s časovou dotací 1310 hodin. Nejčastějším tématem jsou mezilidské vztahy, řešení bytové situace, zadluženost (služby v oblasti oddlužení).
Během uplynulého roku 50 uživatelů zareagovalo na výzvu vyplněním dotazníku. Jsme rádi, že věnovali svůj čas, protože zpětná vazba je pro nás velice důležitou ve směru zkvalitńování poskytované služby. Kompletní dotazníkové šetření je archivováno ve službě, zde výběr některých položek.
- Čeho si uživatelé služby nejvíce cení; celkem bylo označeno 90 odpovědí, mnozí tedy volili více možností
- Získání potřebné informace: 30/50
- Nezávislosti ,nestrannosti: 1/50
- Zachování anonymity: 6/50
- Bezplatnosti: 17/50
- Vstřícného přístupu poradce/kyně: 35/50
- Jiného pozitiva…..1/50
- Postrádají uživatelé odborného poradenství nějakou konkrétní činnost?
- 5/50 uživatelůuvedlo jako chybějící činnost absenci právnických služeb, advokátních
- Míra (ne)spokojenosti uživatele služby
- Celková spokojenost se službou: 43/50 – velmi spokojen, 7/50 – spíše spokojen, a to takto
- Spolupráce s poradcem: 45/50 – velmi spokojen, 5/50 – spíše spokojen
- Provozní doba: 40/50 – velmi spokojen, 10/50 – spíše spokojen
- Nabídka služeb: 40/50 – velmi spokojen, 10/50 – spíše spokojen
- Poskytnutí informace: 43/50 – velmi spokojen, 7/50 – spíše spokojen
- Dopravní dostupnost poradny: 40/50 – velmi spokojen, 10/50 – spíše spokojen
- Celková spokojenost se službou: 43/50 – velmi spokojen, 7/50 – spíše spokojen, a to takto
- Důvody nespokojenosti se službou ...
- 50/50 neuvedlo důvod nespokojenosti se službou, tzn. nikdo z dotazovaných neuvedl nějaký důvod nespokojenosti
• Velice moc děkuji paní Janě Strouhalové za aktivní a vstřícný přístup, moc nám pomohla.
• V naší náročné situaci tu byl pan Pavel Hanke, který pomohl s návrhem na oddlužení a precizně jej zpracoval, tímto moc děkujeme a přejeme mnoho sil do další práce.
• Paní Janě Strouhalové jsem velmi vděčna za pomoc. Bez ní bych se asi nedokázala ve své situaci zvednout.
• Pracovníci poradny jsou moc vstřícní a kvalitní, veliké díky!
• Panu Pavlovi Hankemu moc a moc děkuji za odborné služby v rámci návrhu na oddlužení, díky tomu mohu klidně spát a nemusím se bát exekutorů.
- Doporučení služby svým blízkým a přátelům, pokud by se ocitli v podobné v podobné situaci
- 43/50 dotazovaných – určitě ano
- 7/50 dotazovaných – spíše ano
Jste skvělí a moc pomáháte, děkuji.
Za službu zpracoval:
Mgr. Pavel Hanke, sociální pracovník
Od (pra)rodičů Vás dělí hodiny cesty a Vy nevíte, jak se jim právě daří? Jste jim nablízku, ale jste ze všeho, co je na Vašich bedrech, už unaveni? Nebo Vás osobně opouští samostatnost? V centru najdete péči i společnost. Motto: „Není dobré, aby člověk byl sám.“
Domovinka-centrum denních služeb pro seniory Zlín
centra denních služeb §45 zákona 108/2006Sb.
o sociálních službách ve znění pozdějších předpisů
V roce 2024 měla služba 37 aktivních smluv. Ukončeno v daném roce bylo celkem 17 smluv, z toho 5 z důvodu úmrtí uživatele, v ostatních případech šlo o odstoupení ze strany uživatele (odchod do Domova pro seniory). Dotazníky byly předloženy jak rodinám při ukončení smlouvy, tak uživatelům (19, návratnost dotazníků 84%) využívajícím službu.
Velké poděkování za ochotu vyplnit dotazník, který nám pomáhá zkvalitňovat naše služby. Jsme potěšeni výsledky dotazníků, které byly ve všech směrech pozitivní. Většina uživatelů se zde cítí jako doma a mají v nás velkou důvěru a také se zde cítí bezpečně. V části pro vlastní vyjádření se nacházely velmi milé slova, která si dovolím citovat:
• Nadmíru chválím přístup pečovatelů ke klientům, hlavně co se týká citlivého přístupu, pečlivosti, ohleduplnosti, umění potěšit, zabavit, zasáhnout v pravý čas a vykouzlit pozitivní náladu i v těžších momentech. A posílit jejich sebejistotu.
• Myslím, že je toho dost, co pro nás seniory dělají. Obětují kus sebe samého pro nás a to si myslím, že je toho dost, co pro nás dělají.
• Velmi děkuji za velmi pěkné zlepšení okolí Domovinky, které bylo nutné a podařilo se.
Také se nám daří sestavovat aktivity, tak že jsou s nimi spokojeni a neobjevily se žádné negativní výsledky. Z dotazníku jasně vyplynulo, že uživatelé mají hodně zájem o účast na různých akcích pro seniory a výlety po okolí, kdy jsou nadšeni z jakékoli méně náročné aktivity mimo naše zařízení. V tomto roce se nám podařilo zajistit několik zajímavých přednášek, které sklidily velký úspěch. Pokud se nám podaří i nadále spolupracovat s odborníky, budeme se snažit o opětovné další odborné přednášky.
Jelikož je pro nás velmi důležité zkvalitňování našich služeb, potěšilo nás, že všichni uživatelé jsou plně spokojeni s přístupem našich pracovníků, kteří zcela dodržují jejich důstojnost a soukromí, s čímž je spojená i důvěra, kterou v nás mají. Velmi si vážíme éto důvěry a jsme potěšeni, že se nám dokáží svěřit i se svými trápeními a nebojí se vyjádřit k průběhu poskytované služby. Také z dotazníku vyplynulo, že komunikace probíhá srozumitelně a většina uživatel potřebným informacím rozumí.
Další částí dotazníkového šetření jsme se doptávali na spokojenost s dodávanými obědy, kdy 73% uživatelů je s obědy spokojeno, ale zároveň se objevily připomínky, že je jídlo nedietní a stále se opakuje.
Závěrem dotazníku jsme se dověděli, že všichni uživatelé by naši Domovinku doporučili svým přátelům a že jsou zde velmi spokojení. Děkujeme všem, kteří se podíleli na vyplnění dotazníku, který nám pomůže ke zkvalitnění naší služby.
Jsem tu maximálně spokojená.
Za službu zpracovala:
Bc. Petra Tirpák Skřivánková, sociální pracovnice
Máte mělkou půdu pod nohama a nemáte se, spolu se svými dětmi, o koho opřít? Stali jste se terčem domácího násilí? Cítíte se, jako matka očekávaného dítěte, ohrožena? Ztratili jste střechu nad hlavou? Zde najdete pochopení a oporu.
Charitní domov pro matky s dětmi
v tísni Zlín
azylové domy §57 zákona 108/2006Sb. o sociálních službách ve znění pozdějších předpisů
V roce 2024 byla smlouva uzavřena s 20 klienty. Do dotazníkového šetření se zapojilo osm osob. Ti se shodli na tom, že pobyt zde pro ně znamená začít znovu, postavit se na vlastní nohy a cítit zde bezpečí. Všichni dotázaní by službu doporučili svým známým, pokud by tito hledali pomoc.
Pomoc při řešení mé nelehké životní situace byla úplně maximální. Našla jsem tu druhý, i když přechodný, domov.
O poskytované službě se pět uživatelek, což je 63% dozvědělo na úřadech (OSPOD), jedna na internetu a 2 klientky, což je 25% uvedly jinak – jedna od kamarádky, která v minulosti naši službu využila a druhá dříve využila služby jiného azylového domu. Ze šetření také vyplynulo, že tři uživatelky již podobnou sociální službu v minulosti využily a pět, což je 63% využívá takovouto podporu poprvé. Co se týká vybavení bytové jednotky, všichni respondenti považují vybavení za dostačující a jsou spokojeni. Postrádají pouze Wifi v jednotlivých bytech.
U otázek směřujících na personál, tak zde je potvrzen v plné míře respekt a důvěrnost informací - tým pracuje na profesionální úrovni a dodržuje kodex sociálních pracovníků. Ke klientům a jejich dětem přistupují individuálně, informace podávají srozumitelně, dostatečném rozsahu a obsahu. Všichni dotázaní se zde cítí bezpečně.
Za službu zpracovala:
Mgr. Soňa Kubíková, sociální pracovnice
Poděkování orgánům státní a veřejné správy za finanční podporu a přízeň
- Zlínský kraj (všechny sociální služby poskytovatele)
- Program pro poskytování finanční podpory z rozpočtu Zlínského kraje k zajištění dostupnosti sociálních služeb na území Zlínského kraje pro rok 2024
- Program pro poskytování finanční podpory z rozpočtu Zlínského kraje pro sociální služby na území Zlínského kraje pro rok 2024
- statutární město Zlín (sociální služby poskytovatele)
- město Fryšták (pečovatelská služba)
- obec Lípa (pečovatelská služba)
- město Otrokovice (azylový dům)
Redakčně zpracovala
Pavla Romaňáková
projektová manažerka