Seniorský ombudsman pro občany Zlína? Najdete ho v Charitě Zlín
8. ledna 2020 Články

Seniorský ombudsman pro občany Zlína? Najdete ho v Charitě Zlín

Nezávislost │ Nestrannost │ Diskrétnost │ Bezplatnost │ Respektování. To jsou zásady Občanské poradny Charity Zlín, sociální služby, která je připravena od ledna letošního roku poskytovat z pozice ´Seniorského ombudsmana´ komplexní poradenství občanům města Zlína starším 60-ti let, kteří řeší situaci, kdy se například vůči jejich osobě úřad nebo úředník chová arogantně, nevhodně, či senior není spokojen s postupem jednání, řeší bezúspěšně občansko - právní záležitosti, či potřebuje podporu a pomoc v oblasti bydlení, dávek, bezpečnosti. 

Ombudsman podle Wikipedie: Slovo i institut vznikl ve Švédsku, kde byl ombudsman pověřen králem dbát na správné chování úředníků. V roce 1809 se institut ombudsmana dostal do švédské ústavy. Hromadného rozšíření se dočkal ale až v druhé polovině 20. století, v současné době je tento institut v různých formách rozšířen téměř ve 100 státech světa. V některých zemích je institut ombudsmana oblíbený natolik, že existují i na nižších úrovních státu, samosprávy či dokonce mimo státní struktury (ve firmách, v Česku ho má například Česká spořitelna). A naopak i na celoevropské úrovni existuje evropský ombudsman.

Podnět ke zřízení seniorské ombudsmana města Zlína vzešel od zastupitele statutárního města Zlína PhDr. Mgr. Iva Mitáčka. Charita Zlín byla vybrána na základě výběrového řízení na sklonku roku 2019. Službu zajišťují bez úhrady pracovníci odborného sociálního poradenství v čase provozní doby služby, na základě písemného podnětu k řešení:

  • Mgr. Jana Strouhalová, vedoucí služby, sociální pracovnice, T: 739 245 973
  • Mgr. Pavel Hanke, sociální pracovník, T: 739 245 974 

Poradenství je vždy realizováno na základě vyplněného formuláře Seniorský ombudsman, podnět k řešení

Ve formuláři uvedené osobní údaje slouží pro možnost kontaktovat zájemce o službu seniorského ombudsmana a možné následné řešení jeho problému, který nesmí být starší 1 rok. První odpověď je realizována v co nejkratším možném termínu, nejpozději však do 30-ti dnů od zaslání podnětu (rozhoduje datum odeslání), a to telefonicky nebo písemně (pokud je uvedena elektronická adresa). Dále může být sjednána osobní schůzka k zaslanému podnětu.

Možnosti odeslání formuláře

  • elektronicky prostřednictvím formuláře
  • elektronicky
    • sken vyplněného vytištěného formuláře
  • poštou vyplněný vytištěný formulář 
    • adresa: Občanská poradna Charity Zlín, Seniorský ombudsman, Zálešná I/4057, Zlín 760 01
  • osobním vhozem do schránky
    • Odbor sociálních věcí, třída Tomáše Bati 3792, Zlín 760 01, schránka ombudsman u vedoucí odboru
    • Oddělení cestovního ruchu a informací, náměstí Míru 12 (přízemí budovy), Zlín 760 01, schránka ombudsman
    • Zálešná I/4057 (objekt Drofa), Zlín 760 01, poštovní schránka Charity Zlín
  • tištěný formulář k dispozici
    • Odbor sociálních věcí, třída Tomáše Bati 3792, Zlín 760 01
    • Oddělení cestovního ruchu a informací, náměstí Míru 12 (přízemí budovy), Zlín 760 01

Když je podnět k řešení odeslán ...

  • první odpověď je realizována v co nejkratším možném termínu, nejpozději však do 30-ti dnů od zaslání podnětu (rozhoduje datum odeslání, v případě vhození osobně do schránky datum převzetí ombudsmanem), a to
    • písemně (na uvedenou elektronickou adresu) nebo telefonicky  
    • posléze může být sjednána osobní schůzka k zaslanému podnětu 

Finanční podpora projektu Seniorský ombudsman v roce 2020: statutární město Zlín.

Ing. Pavla  ROMAŇÁKOVÁ

Ing. Pavla ROMAŇÁKOVÁ

projektová manažerka
Tel.: 603 491 601 E-mail: _8IvRWhg88Ak1~l7VX~J27d4YanBZd54Ys