Obchodníci se vydávali za zástupce nejmenované registrované církve ... To se stalo paní Věře. Po zavolání z údajné církve za účelem popovídání si, následovala osobní návštěva. Hned, jak se zavřely dveře bytu seniorky, začalo přesvědčování hostů o výhodě nádobí, konkrétně hrnců. Dva dny po návštěvě telefonická operátorka paní Věře vnutila nabídku s tím, že i když učinila předběžný ústní souhlas, smlouva se telefonátem stala platnou!
Operátorka poté Věru informovala, že během týdne ji navštíví dva muži, kteří zboží přivezou a ona je povinna zboží převzít. Pod nátlakem opravdu nevýhodné zboží převzala.
Tedy opět a znovu pozor (!) na nekalé praktiky šmejdů
- nátlakové, manipulativní jednání
- nejprve velmi slušné a milé chování a vydávání se za důvěryhodnou osobu, poté stupňování tlaku
- nevýhodně postavená smlouva (s poznámky pod čarou a předraženým zbožím)
- pouhým přitakáním lze uzavřít smlouvu dle zákona i po telefonu
Jaká je proti takovémuto jednání obrana
- neprodleně se obrátit na občanskou poradnu, pracovníci pomohou konat
- do 14-ti dnů odstoupit od smlouvy bez udání důvodu, nutnost písemné formy
- linka senior telefon: 800 157 157
Zdroj novinky.cz (13.6.2017)
Občanská poradna Charity Zlín je finančně podporována Zlínským krajem, statutárním městem Zlínem a dárci.